nedelja, 28. avgust 2022

Kalški Greben

Bila je napovedana dokaj lepa nedelja pa je padla odločitev, da greva malo hodit.

Jutranji pogled v nebo je saj v domačem kraju to obljubljal. Slika v nadaljevanju pa drugačna, v Mengšu dež nad Krvavcem pa črni oblaki in spodaj še megla. Za trenutek se ustaviva in debata. Iti gor, ali uporabiti plan *B*. Nič greva pa, kar bo pa bo.

Ob prihodu na planino Jezerce na parkirišču nekaj avtomobilov o dežju pa ne sluha ne duha. Del planine pod Gospincem obsijan s sončnimi žarki.

Ob pogledu v dolino in proti Julijskim Alpam pa vsega po malem.

Plačava parkirnino vzameva nahrbtnike in greeeemo. Mimo panoramske table naju usmerijo markacije sprva strmo navzgor potem pa po kolovozni cesti proti Kriški planini. Na planini vse mirno sliši se le glas zvoncev živine , ki se mirno pase v ranem jutru.

Dom na Krvavcu hodiva, kar po smučarski progi.

Nedaleč stran stoji kapela Marije Snežne. zgrajena po načrtih arhitekta Jožeta Plečnika.

Midva...

Nadaljujeva po cesti mimo rtv oddajnika, nad katerim še, kar vstraja težek oblak.

Proti zahodu lepše vreme, S soncem obsijan greben Košute in Štoržič le Kočna si je sramežljivo nadela težko čepico.

Na sedlu Razor se mi med zaščitno ograjo pogled utrne na desno, v daljavi se vidijo Konjiška Gora, Boč, Donačka Gora.. Vse skupaj pa spremljajo črni oblaki, ki držijo svoj tovor.

Le nekaj korakov naprej, preden strmina začne naraščati proti Velikemu Zvohu se nahaja smerokaz, ki naju usmeri levo na širšo pot, ki preči pobočje smučišča. Ob robu se nahaja korito z vodo in majhno skupinico krav. Obideva jih. kar se. da nemoteče.

Prečiva pašno varovalno ograjo in se v ključih spuščava po gruščnati poti proti planini Dolga Njiva. Med 20 minutnim spustom zgubiva tudi dobrih 200 višinskih metrov. zadnji metri pod previsno skalo.

Planina Dolga Njiva s pastirsko kočo.

Od tu naprej se pot spet počasi vzpenja , sprva po travi nato za nekaj časa preide v skalnat svet, ko le tega zapusti se vije med ruševjem proti Škrbini.

.....

Na sedlu naju smerne table usmerijo na stezo, ki vodi v levo med ruševje. Se pa tu začnejo pojavljati vse močnejši sunki vetra. Sprva še nadaljujeva v prvotnih oblačilih a kmalu dodava še termovelurje,

Svet, ki naju vodi proti vrhu....

Ko prehodiva zmerno vzpenjajočo pot med ruševjem se steza za nekaj časa položi in odpre se pogled na vrh Kalškega Grebena.
Pred nama je le še nekaj minut hoje do vrha.

Zadnjih nekaj minut modrujeva, kaj ob prihodu na vrh. Bova nekaj pojedla, krajši počitek menjava oblačila itd... Ko prideva do skrinjice na vrhu svoje mišljenje hitro spremeniva. Najprej izvlečeva vetrovke in se dodano zaščitiva.

.......

Zaman iščeva zavetrje tudi v dveh kotanjah ni bilo milosti... veter...veter... Narediva še nekaj fotografij....
Kočna, Grintavec, Dolgi Hrbet. Štruca in Skuta skrivajo svoje vrhove v oblaku.

Proti Ljubljanski kotlini in na prej proti Primorski...

Naprtava nahrbtnike in adijo vrh...Sestopava v smeri prihoda, veter še ima naprej svojo moč.

Dobre pol ure hoje najdeva primerno zavetje, kjer slečeva vetrovke in si v miru privoščiva malico. Pogled na levo seže do Brane, Kamniškega Sedla, Planjave, ki se tudi sramežljivo skrivajo pod oblaki.

Prehodiva pot vse do Škrbine in nadaljujeva proti vrhu Korena. Pogled nazaj na prehojeno. Pot se lepo vije med ruševjem,

Tik pred vrhom pogled na greben Ježa po njem vodi pot z Velikega Zvoha,,

Vrh Korena....Razgleden vrh do dvatisočaka mu manjka meter.

Nadaljujeva v smeri Planine Koren. Ob poti je nekaj naravnih napajališč za živino.

Voda ......

Korak po korak malo sem malo tja pa gor in dol prideva do Planine Koren..

Za nekaj minut se ustaviva in raziščeva vse zunanje skrite kotičke, ki jih nudi stan. Res lepo pripravljeno in funkcionalno.

Po počitku nadaljujeva po poti mimo živine, ki počiva ali pa se pase. V začetku se pot rahlo vzpenja nato pa sledi , kar precej spusta.

Del prehojene poti je dobro viden med ruševjem.

Po 45 minutah prideva na prostrane pašnike Kriške planine. Počasi hodiva med živino, ki mirno preživlja popoldan na pašniku.

...

In tako korak po korak prideva do planšarije Pr*Florjan, kjer si ob odlični ponudbi privoščiva topel obrok.

Po počitku počasi zapustiva planino.

In po cesti prideva do parkirišča. Od koder se z avtomobilom odpeljeva domov. Še graf prehojene poti....

Preživela sva oblačen in vetroven dan v objemu Kamniško Savinjskih Alp...